حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

احداث یک‌هزار و ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی/۶۹ هزار کیلومتر از راه‌های کشور اسکن و پایش شد

یکشنبه 11 تیرماه 1402
احداث یک‌هزار و ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی/۶۹ هزار کیلومتر از راه‌های کشور اسکن و پایش شد
احداث یک‌هزار و ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی پروژه‌های راهداری در مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور، اسکن و پایش ۶۹ هزار کیلومتر از راه‌های کشور اسکن و پایش از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

وزارت راه و  شهرسازی مرجع ترانزیت و لجستیک کشور می‌شود

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی براساس برنامه هفتم توسعه، مرجع ترانزیت و لجستیک کشور خواهد شد که منجر به نظم شبکه ترانزیتی کشور می‌شود و نتایج خوبی به دنبال دارد.

احداث یک‌هزار و ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی

احداث یکهزار و ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، نگهداری از ۲۰ هزار و ۶۵۴ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی کشور ، نگهداری از ۳ هزار و ۶۷۹ کیلومتر راه های فرعی، ساخت ، بهسازی و آسفالت ۴ هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور، نگهداری از ۳ هزار و ۷۰۶ کیلومتر از راه‌های روستایی و رفع ۹۸۱ نقطه و مقطع پرحادثه است.

 پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی پروژه‌های راهداری در مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور و تعهدات تعریف شده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، پروژه های راهداری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها، تاکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انجام بیش از ۸۰ کیلومتر عملیات آسفالتی در محورهای استان تهران

از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از هشتاد کیلومتر عملیات آسفالتی شامل لکه گیری، روکش و اسلاری سیل در محورهای مواصلاتی استان تهران انجام شده است.

ایمن‌سازی پل‌ها و ابنیه‌های فنی محورهای منتهی به مرزهای خوزستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در آستانه اربعین حسینی(ع)، پل ها و ابنیه های فنی محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ایمن سازی می‌شوند.

۶۹ هزار کیلومتر از راه‌های کشور اسکن و پایش شدند

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از مراحل پایانی دور چهارم طرح ملی پایش وضعیت رویه راه‌های کشور  (PMS) با پیشرفت ۹۹ درصدی و ارزیابی ۶۹ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی خبر داد.

طرح اولیه نخستین رویداد فناورانه تخصصی در حوزه راه هوشمند رونمایی شد

طرح اولیه نخستین رویداد فناورانه - تخصصی راه هوشمند مبتنی بر جذب ایده‌های نوین با محوریت رفع نیازهای فنی و مهندسی در حوزه مدیریت هوشمند حمل و نقل راه توسط معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رونمایی شد.

رونمایی از سایت و نرم‌افزار جدید مرکز مدیریت راه‌های کشور

سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ (اپلیکیشن) جدید مرکز مدیریت راه‌های کشور با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با هدف بهبود ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای رونمایی شد.

افتتاح ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های استان اصفهان

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، پل دوم شهر گز و ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی استان افتتاح و بهره‌برداری شد.

۱۱ تیر ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.