مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۴۴۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت همزمان با عید غدیر واگذار می شود

دوشنبه 12 تیرماه 1402
۴۴۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت همزمان با عید غدیر واگذار می شود
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام داشته‌اند که پالایش این افراد درحال انجام است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۴۴۰ قطعه زمین به مناسبت عید غدیر به افرادی که در سامانه پالایش شده‌اند اهدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب، اظهار کرد: سامانه ثبت نام طرح جوانی جمعین همچنان باز است و بر اساس ثبت نام، پالایش وضعیت متقاضیان انجام می شود.

وی افزود: تاکنون مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان توسط بانک های عامل پرداخت شده است که مربوط به پروژه های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، و طرح های خودمالکین و ودیعه مسکن می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان باید ۷۲۰ هکتار زمین آماده‌سازی شود، تصریح کرد: از این میزان تاکنون ۵۳۸ هکتار زمین تأمین شده است.

مقصودی خاطرنشان کرد: با میزان زمین تأمین شده تاکنون می‌توان ۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را احداث کرد که تعدادی از این واحدها ساخته شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۸۷۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۳۸ نفر تأیید نهایی شده و ۱۹ هزار و ۱۹۲ نفر اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند. همچنین ۱۵ هزار و ۸۳۹ متقاضی آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک ها وجود ندارد، اظهار داشت: بانک‌های عامل موظفند تا مرحله سفت‌کاری تمامی تسهیلات متعهد شده نهضت ملی مسکن با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان را به متقاضیان پرداخت کنند.

غلامعلی حیدری در خصوص روند تأمین زمین نیز افزود: تأمین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که تاکنون این کار انجام نشده با همکاری فرمانداران تسریع شود.

وی ادامه داد: در بخش خودمالکین نهضت ملی مسکن که متقاضیان اقدام به ساخت می‌کنند، بانک‌ها همکاری بیشتری درخصوص ارائه تسهیلات داشته باشند، در تأمین زیرساخت‌ها نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان ارائه خدمات آب، برق و گاز را بطور همزمان پیگیری نمایند تا امکان بهره‌برداری واحدها وجود داشته باشد.

انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، تأمین آب محلات ۳۸ و ۳۹ منظریه شهرکرد و ۲ و ۳ الهیه بروجن و تسریع در صدور پروانه توسط شهرداری‌های استان از دیگر مصوبات شورای مسکن استان است.

۱۲ تیر ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.