مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد:

۲۴۰۰ مورد بازرسی مشاوران املاک در دو ماهه اخیر در استان تهران

سه شنبه 10 مردادماه 1402
۲۴۰۰ مورد بازرسی مشاوران املاک در دو ماهه اخیر در استان تهران
حسین جنتی از بازرسی منظم ۲ هزار و ۴۰۸ بنگاه مشاور املاک در طرح ساماندهی وزارت راه و شهرسازی به همراه گشت‌های مشترک طی دو ماهه اخیر در استان تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در کمتر از سه ماهه اخیر ۲هزارو ۴۰۸بازرسی از مشاوران املاک به همراه گشت‌های مشترک (اماکن-اتحادیه املاک-تعزیرات-پلیس اقتصادی و راه و شهرسازی استان) انجام شده است.
وی در ادامه افزود: از این تعداد مشاور املاک ۴۷۵ مورد که تخلفاتی همچون فعالیت غیرمجاز و بدون مجوز، اخذ کمیسیون‌های غیرقانونی و بیشتر از حد تعین شده در قانون داشته‌اند بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان جریمه به حساب بیت‌المال اخذ شده است.
وی با بیان اینکه در سطح استان تهران ۱۱ هزار بنگاه مشاور املاک هم اکنون مشغول فعالیت هستند، گفت: دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب، ارائه ندادن کد رهگیری، همدستی با موجران برای بالا بردن نرخ بهای اجاره یا فروش ملک بسیار بیشتر از قیمت منطقه‌ای از تخلفات موسوم بعضی از بنگاه‌های املاک است که با این تخلفات به صورت مستمر و پیوسته برخورد قانونی می‌کنیم.
وی در پایان از اتحادیه مشاوران املاک خواست نه تنها در طرح ضربتی مرحله اول و دوم بازرسی بلکه در تمام طول سال در حوزه نظم بخشیدن به واحدهای صنفی و برخورد به موقع با متخلفان برنامه ریزی و دستور کار اجرایی داشته باشند.
۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.