مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

بازرسی از ۳ هزار مشاور املاک در مازندران/ ۱۴۰ واحد غیرمجاز پلمب شد

یکشنبه 15 مردادماه 1402
بازرسی از ۳ هزار مشاور املاک در مازندران/ ۱۴۰ واحد غیرمجاز پلمب شد
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در راستای ساماندهی مشاورین املاک مازندران، ۳ هزار و ۱۴۵ مشاورین املاک بازرسی شدند و بعد از بررسی‌ها ۱۴۰ واحد متخلف پلمب شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در مازندران اظهار کرد: تاکنون ۱۳۲ هکتار زمین در داخل محدوده شهر و ۶۳۰ هکتار در قالب چهار شهرک تامین شد که آماده ساخت نهضت ملی است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سامانه نهضت ملی مسکن ۹ هزار و ۳۴۱ واحد تعریف شده است و پروانه بیش از ۴ هزار ۳۰۰ واحد صادر شد، گفت: ۵ هزار و ۵۱۷ واحد زمین به متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت واگذار شد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: از این تعداد، ۵ هزار و ۳۹۳ واحد به طرح نهضت ملی مسکن و ۱۲۴ واحد به طرح جوانی جمعیت استان واگذار شده است.
دیوسالار زمین مورد نیاز مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن را هزار و ۵۴۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۳۲ هکتار زمین در شهرستان‌های استان تامین شده است و بقیه نیز در حال شناسایی است.
وی از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد و اظهار داشت: برپایی گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در شهرهای استان شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در راستای ساماندهی مشاورین املاک مازندران، ۳ هزار و ۱۴۵ مشاورین املاک بازرسی شدند که ۱۴۰ واحد متخلف پلمب شد، افزود: در مازندران ۲۱ هزار واحد مشاور املاک فعال است که ۶۵۳ واحد فاقد مجوز هستند.
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.