ابهامات ضوابط طرح ساماندهی حوضه آبریز طالقان بررسی شد

ابهامات ضوابط طرح ساماندهی حوضه آبریز طالقان بررسی شد
روز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با حضور فرماندار طالقان، مدیرکل محیط زیست استان، نمایندگان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و سایر مسئولان ذیربط ابهامات ضوابط طرح ساماندهی فضایی و عملکردی حوضه آبریز طالقان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ پیرو دستور استاندار البرز؛ به منظور رفع ابهامات ضوابط طرح ساماندهی آبریز طالقان، جلسه‌ای با حضور مسئولین امر استانی و مشاور طرح و نمایندگانی از حوزه شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با دبیری معاونت شهرسازی و معماری اداره کل و ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان در حوزه مدیرکل برگزار شد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تأکید بر اهتمام ویژه استاندار البرز در ایجاد رضایتمندی شهروندان و برداشتن موانع توسعه، لزوم رفع ابهامات در طرح‌های توسعه‌ای استان را ضروری خواند.

وی با اشاره به اینکه خواستگاه طرح مسائل حوضه آبریز، آب منطقه‌ای و محیط زیست می‌باشد، به مشاور طرح و معاونت شهرسازی دستور داد موارد بررسی شده را به صورت کتبی به وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط منعکس کند.

مهدی حسنی معاون شهرسازی راه و شهرسازی البرز در این جلسه از ابهامات بررسی شده حوضه آبریز طالقان با همکاری فرمانداری طالقان، محیط زیست، آب منطقه‌ای و کارشناسان ذیربط یاد کرد  . وی موارد احصا شده تاکنون  را ۲۴ مورد دانست و افزود از این میزان ۱۷ مورد آن رفع ابهام گردیده است و موضوع این جلسه را پرداختن به ۷ مورد باقیمانده دانست که نیازمند مصوبه است.

از موارد مهم مورد بحث در این جلسه میتوان به  بحث عرض حریم کیفی رودخانه و سد طالقان و موارد مربوط به پهنه‌بندی استفاده از اراضی حوضه آبریز سد طالقان اشاره کرد که به گفته معاون شهرسازی راه و شهرسازی متن و نقشه مربوطه نیازمند اصلاحاتی است.

در ادامه جلسه نمایندگان گردشگری استان از نیاز به توسعه گردشگری طالقان یاد کردند و توسعه فضای گردشگری و اسکان را در ازای هر یک اتاق با ایجاد اشتغالی برای ۱.۵ نفر معادل دانستند.

فرماندار طالقان نیز با طرح موضوعات و مطالبات شهروندان طالقانی، تسریع در حل مسائل حوزه آب و گردشگری این شهرستان را ضروری دانست.

در انتهای جلسه مدیرکل راه و شهرسازی؛ حل مسائل آبریز طالقان را با دو رویکرد حداقلی (در سطح استان) و حداکثری (در سطح ملی) قابل حل دانست و از دستگاه‌ها خواست همگرا و هماهنگ در حل ابهامات و مسائل حوزه‌های مختلف کوشا باشند.

۱۶ مهر ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.