رییس هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران مطرح کرد؛

نقش کمرنگ بخش خصوصی در نهضت ملی مسکن/ لزوم تسهیل واردات فناوری‌های نوین

نقش کمرنگ بخش خصوصی در نهضت ملی مسکن/ لزوم تسهیل واردات فناوری‌های نوین
رییس هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به آمادگی کامل بخش خصوصی برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن، گفت: بخش خصوصی در اجرایی شدن این طرح نقش کمرنگی دارد، در حالی که این بخش در حوزه ساخت و تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهاد و راهکارهای عملی متعددی را ارائه کرده است.

ایرج رهبر با بیان اینکه چشم انداز ساخت و ساز در سال ۱۴۰۲ وابسته به طرح بزرگ نهضت ملی مسکن است، افزود: این در حالی است که اجرای این پروژه باید روند سریع‌تری را به خود بگیرد.

وی با اشاره به لزوم صنعتی‌سازی در ساخت‌وساز در کشور، بیان‌داشت: صنعتی‌سازی در جهان به عصر پرینترهای سه‌بعدی رسیده است، این پرینترهای سه‌بعدی و ربوتیک، با برنامه معماری و مواد اولیه در کمترین زمان مصالح باکیفیت و مورد نظر را تولید ‌می‌کنند، همچنین در بخش هوشمندسازی و مصرف بهینه انرژی ساختمان‌های نیز از ربات‌های هوشمند استفاده می‌شود.

رهبر گفت: بر همین اساس نیاز است که در بخش ساخت‌وساز در کشور ما نیز به عرصه استفاده از فناوری‌های نوین وارد شد، البته این را نیز نباید فراموش کرد که واردات تکنولوژی‌های نوین صنعتی‌سازی نیازمند سرمایه‌های هنگفت است که برای اجرایی‌کردن آن یا باید دولت خود اقدام به واردات کرده و یا امتیاز، تخفیف‌های بیمه‌ای، گمرکی و مشوق‌های مالیاتی را به بخش خصوصی داده تا با واردکردن این فناوری شاهد تسهیل در روند ساخت‌وساز در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توان و سرمایه کافی برای ورود به حوزه صنعتی‌سازی پیشرفته را نداشته و نیازمند حمایت دولت است، تاکید کرد: این در حالی است که انبوه‌سازی باید به روش صنعتی‌سازی انجام شده و از سوی دیگر نیاز است که شرکت‌های دانش‌ بنیان نیز در این حوزه ورود کرده و راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه‌ها و تسریع در اجرای پروژه‌ها ارائه دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به لزوم آشنا شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی با پیشرفت‌های جهان در عرصه استفاده از تکنولوژی‌های نوین در عرصه ساخت‌وساز، گفت: حتی اگر موفق به واردات ماشین‌آلات نشدیم، اما حداقل می‌توانیم سطح دانش عمومی و آگاهی فعالان در این عرصه را در قالب برگزاری سمینارها، پنل‌های تخصصی و نمایشگاه‌هایی بالا ببریم تا بدین‌وسیله بتوان محرکی برای این افراد با هدف ورود به فناوری‌های نوین ایجاد کنیم.

منبع خبر: https://noyabpress.ir

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.