مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

کلنگ‌زنی پروژه ۱۲۰ واحدی غدیر طرح نهضت ملی مسکن در قائم‌شهر

دوشنبه 19 تیرماه 1402
کلنگ‌زنی پروژه ۱۲۰ واحدی غدیر طرح نهضت ملی مسکن در قائم‌شهر
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت پروژه ۱۲۰ واحدی غدیر طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قائم‌شهر با حضور مسئولان شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در آئین کلنگ‌زنی پروژه ۱۲۰ واحدی غدیر نهضت ملی مسکن در شهرستان قائم‌شهر که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر قائم‌شهر و مسئولان شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تهیه زمین و ساخت مسکن برای متقاضیان بدون مسکن، تحقق عملی وعده دولت سیزدهم است که در مازندران ۱۳۰ هکتار زمین در مرحله نخست برای ساخت مسکن متقاضیان اختصاص یافت.

وی تامین زمین ۲۳۰ هکتاری برای احداث چهار شهرک مسکونی را دیگر اقدام اداره کل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد و افزود: با بررسی روند کارهایش در سازمان ملی مسکن برای نهایی شدن در اولین فرصت به شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران حمایت از طرح‌های ساخت مسکن خود مالکی را دیگر برنامه حمایتی دولت در نهضت ملی مسکن نام برد و گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده موفق به دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری شدند.

دیوسالار ادامه داد: در بخش مسکن روستایی با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد در روستاها آماده اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: علاوه بر مجتمع ۱۲۰ واحدی قائم شهر، مجتمع ۴۶۸ واحدی زیتون ساری در هفته جاری کلنگ زنی خواهد شد و در شهرستان‌های دیگر بتدریج طرح‌های نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

وی میزان تسهلات اعطایی برای ساخت هر واحد در نضت ملی مسکن را ۵۵۰ میلیون تومان عنوان کرد که با آورده متقاضی احداث می‌شود.

فرماندار قائم شهر نیز گفت: علاوه برآغاز عملیات مجتمع ۱۲۰ واحدی غدیر این شهر که در دوبلوک ۶۰ واحدی ساخته می‌شود مجتمع ۲۶۹ واحدی دیگر نیز در زمین ۵ هزار متری حاجی‌آباد قائم شهر با ۱۰ واحد طرح جوانی مسکن نیز بزودی در این شهرستان آغاز می‌شود.

جواد مولایی با اشاره به نبود محدودیت اعطای تسهیلات مسکن برای انبوسازان و شخصی‌سازان مسکن، تامین زمین‌های شهرداری قائم شهر و شهر ارطه را دیگراقدامات طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان برشمرد که برای خانه دار شدن افراد فاقد مسکن اجرایی خواهد شد.

http://news.mrud.ir 

۱۹ تیر ۱۴۰۲
http://news.mrud.ir |
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.